El lliurament de mercaderia defectuosa
Article de José Ignacio Carnero Sobrado de CGC Abogados
En les compravendes mercantils (les efectuades per comerciants per a revendre) és molt important comunicar immediatament i per escrit el caràcter defectuós de la mercaderia que rebi.
Si les mercaderies tenen vicis o defectes manifestos o visibles en el moment del lliurament, ha de reclamar en aquest mateix moment. Si les rep embalades, ha de reclamar en el termini màxim de quatre dies des del lliurament. I si les mercaderies tenen vicis ocults, el termini per a reclamar és de 30 dies.
Si no es manifesta la queixa en aquests terminis podria reclamar i defensar la seva postura davant els tribunals. Però serà molt més complicat, ja que s’haurà d’al·legar un incompliment de contracte, i no un simple lliurament de mercaderies defectuoses. És a dir, s’haurà d’al·legar que se li va lliurar una mercaderia diferent de la sol·licitada, o que els defectes d’aquesta eren tan greus que no la feien vàlida per a la finalitat per a la qual la va comprar.
Per això, li recomanem prestar especial atenció a la mercaderia rebuda i, en tot cas, respectar els terminis abans citats.
José Ignacio Carnero
Advocat
jicarnero@cgcabogados.net
c. Anselm Clavé, 2 · 4t 2a · Mollet del Vallès · Tel. 935 703 991