InKemia presenta a Parets un biocarburant pioner al món

Destaca per la sostenibilitat mediambiental i qualsevol vehicle dièsel el pot fer servir

Economia

Sergio Carrillo

Aquest dimecres a Parets s'ha presentat i s'ha provat per primer cop el nou biocarburant avançat O·Bio en un vehicle dièsel estàndard. Es tracta d'un carburant que InKemia qualifica de sostenible i sense impactes negatius al medi ambient que, a més, serveix per a qualsevol vehicle dièsel.

Josep Surinach, responsable d'Inkemia Advanced BF, ha estat l'encarregat de posar el combustible al Seat Ateca de la flota de l'empresa i el primer a conduir un cotxe amb el biocarburant presentat. "Ha estat el primer cop al món que un vehicle ha rodat en carretera de forma comercial amb aquest tipus de combustible", ha afirmat Surinach.

Ni ell, com a conductor, ni Carles Estèvez, director científic d'InKemia, i Nati Bayarri, subdirectora del departament de química verda d’InKemia, com a copilots han notat cap diferència en el funcionament del cotxe. De fet, Estèvez ha insistit que aquest és un punt buscat: "Notem les mateixes sensacions i el mateix soroll; res ha canviat. És un biocarburant que s'ha dissenyat perquè res canviï, que es puguin fer servir els mateixos motors, els mateixos sistemes i que no calgui cap infraestructura ni cap canvi especial, perquè serien barreres per a la implementació del producte al mercat".

Entre les seves característiques, destaquen la reducció de les emissions de fums, l'estalvi del 70% de les emissions d'efecte hivernacle respecte del dièsel convencional, és el biocombustible oxigenat més estable que existeix i es pot comercialitzar a un preu assequible. De fet, Estévez ha assegurat a l'acte que "el cost és dels més barats que hi ha al mercat".

Un altre aspecte important és el seu origen. L'O·Bio prové de residus i subproductes industrials i això permet que no tingui evita l'impacte negatiu en el medi ambient. En aquesta mateixa línia ja treballa la Unió Europea i per això va prohibir que es pogués desforestar una selva tropical o desplaçar tribus indígenes, per exemple, per utilitzar aquelles terres com a cultius agroenergètics.


La comercialització del carburant és un camí que tot just ara comença a fer InKemia. A llarg termini, l'empresa vol arribar a tota la ciutadania, però per a assolir aquest objectiu pretenen començar amb flotes privades, d'ajuntaments o d'empreses de transportistes, per fer el salt posteriorment a la distribució global.

Surinach ha explicat que el motiu principal pel qual s'ha d'emprar aquest carburant és el mediambiental: "Estem parlant d'un combustible que ajuda a resoldre els dos grans problemes que tenim derivats de l'ús dels combustibles (el canvi climàtic i la pol·lució a l'aire de les ciutats), i aquest és el primer combustible que realment els soluciona tots dos".

Edicions locals