Guardonat un documental sobre el 30è aniversari del Consorci Besòs Tordera
El documental '30 anys, 30 mirades' ha rebut un accèssit del V Premi Periodístic ATLL de l’Aigua
En concret, ha rebut el 2n accèssit del V Premi Periodístic de l’Aigua, creat per l’Agència d’aigües del Ter i Llobregat (ATLL) en col·laboració amb el Col·legi de Periodistes de Catalunya, a la seu del qual es van lliurar els premis.
En poc més de 20 minuts, aquest reportatge explica, mitjançant 30 testimonis vinculats al riu des de diferents àmbits, els orígens, el recorregut i els reptes de futur que tenen al davant el Consorci i les seves conques.
El jurat ha valorat que es tracta d’un reportatge on es valora el recorregut d’aquestes tres darreres dècades de la conca del Besòs i que aporta veus de diferents professionals i personalitats vinculades als entorns fluvials que ajuden a entendre la història dels nostres rius tal com eren, com són i com haurien de ser.
El guardó, lliurat pel degà de la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), Jordi Balló, el va recollir la responsable de comunicació del Consorci Besòs Tordera, Mercè Fernández.
El primer premi d’aquests guardons ha estat per a la peça Historia de un vaso de agua d’Antonio Ortí i publicada en el magazín dominical de La Vanguardia, i els altres dos accèssits dels tres concedits han estat per Txell Vallespí per un reportatge amb el títol Reciclant l’aigua emès pel programa Efecte Papallona de Catalunya Informació; i per Lluïsa Fuentes, coordinadora d’un reportatge publicat a la Revista de Girona amb el nom L’aigua domesticada: cinquanta anys de pantans
En total, s’han presentat a concurs 15 treballs periodístics: 9 articles de premsa escrita i 6 audiovisuals.