La mostra escolar de ceràmica se centra en l’Eixample i el tren

La mostra de ceràmica a càrrec dels alumnes de quart de primària de Parets es troba a la Cooperativa

Societat

La mostra escolar de ceràmica se centra en l’Eixample i el tren
La mostra escolar de ceràmica se centra en l’Eixample i el tren

Dijous de la setmana passada es va inaugurar a la sala Serra de la Cooperativa l'exposició L’Eixample va arribar en tren. Es tracta d'una mostra de ceràmica a càrrec d'uns 240 alumnes de 4t de primària de les escoles de Parets, que representen les cases i edificis més històrics de l'Eixample, així com l'estació.

Qui fins dissabte havia estat el regidor d'Educació, Miquel Pérez, va explicar que sense l'estació "l'Eixample potser s'hauria desenvolupat d'una altra manera, perquè va ser gràcies al tren que van venir els estiuejants de BCN, la gent es va començar a comprar terrenys, van començar a fer aquestes casetes i després es van desenvolupar projectes més enormes, com cases més senyorials, l'església i la Corefo". És per això que han volgut lligar tots dos conceptes en aquest projecte que "també serveix per explicar la història de Parets".

L'objectiu de la mostra, segons Pérez, és poder-la exposar en algun altre espai del municipi, i posteriorment tenir exposades per sempre algunes de les façanes dels edificis més històrics.

D'altra banda, cal destacar les dues talleristes, Antònia Puig i Sandra Colom, que han ensenyat els infants a fer ceràmica i que han dirigit la iniciativa, enllestida en tres mesos. Puig va explicar que "no és fer fang i prou", sinó que els alumnes han fet tots els passos del procés. "La ceràmica es comença quan està crua, quan l'hem enfornada cal decorar-la i tornar-la a enfornar perquè quedi amb aquest aspecte brillant", va dir Puig.

A més, Colom va apuntar que els estudiants han après en aquest projecte "a treballar en equip i a treballar amb les mans, que els hi costa prou, ja que ara amb dos dits tens el món als teus peus". I Puig va afegir que també han après "a compartir, perquè no es queden res ells i ho fan sense res a canvi".

Per últim, dos dels protagonistes, alumnes de l'escola ACESCO que han participat en el projecte, també van expressar les seves sensacions. Carla Fernández va detallar el procés de la seva tasca: "Primer ens donaven unes plantilles de cartró i les havíem de fer amb la ceràmica, i després les anàvem enganxant, pintant i decorant". I Hèctor Rodríguez: "Ha sigut una experiència molt divertida" en què han après: "A fer una nova manualitat i moltes coses que no sabíem de Parets".

Edicions locals