Can Jornet serà exclusiu per als escoltes els caps de setmana

Dimecres es va signar el nou conveni entre l'Agrupament Escolta Guia Sant Jaume i l'Ajuntament

Societat

Durant la signatura:  Marc Garcia, Maria Madurell, Jordi Seguer, Casandra Garcia i Montserrat Folguera
Durant la signatura: Marc Garcia, Maria Madurell, Jordi Seguer, Casandra Garcia i Montserrat Folguera

Sergio Carrillo

L’Agrupament Escolta i Guia Sant Jaume i l'Ajuntament van signar dimecres un acord d'ús de la masia de Can Jornet, del qual destaca que l'entitat tindrà "la utilització exclusiva de Can Jornet durant tot el cap de setmana".

L'alcalde, Jordi Seguer, va explicar que ja hi havia "un esborrany de conveni amb una proposta de l'anterior equip de govern", però que no contemplava l'exclusivitat durant el cap de setmana, i que el nou govern "va esmenar-ho". El batlle també va assegurar que "la voluntat era haver allargat aquest conveni, que serà de quatre anys, però hi havia qüestions jurídiques que ho impedien". I va aprofitar per agrair a l'Incasòl la cessió temporal de l'equipament per deu anys més, que es va signar al juny.

Per part de l'entitat, la cap de l'Agrupament Escolta i Guia Sant Jaume de Parets, Maria Madurell, va donar les gràcies al consistori "per haver-nos facilitat l'escriptura i la comunicació del conveni". I va recalcar la importància de la masia per a l'entitat: "Estem molt ancorats a Can Jornet i creiem que és un espai que ens facilita moltíssim la feina per conviure amb els nostres infants i educar-los amb el mètode escolta". Sobre l'equipament, Madurell també va afirmar que és un lloc "increïble per als escoltes d'arreu de Catalunya, que vénen aquí i posen Parets al mapa".

D'altra banda, la regidora de Joventut, Montserrat Folguera, va reafirmar la seva aposta pel cau, "sé que treballen bé, són una colla de nois i noies que hi posen moltes hores i tot ho fan voluntàriament". Per tot plegat, es mostrava "molt contenta" amb la signatura d'aquest conveni.

Per últim, la primera tinenta d'Alcaldia, Casandra Garcia, també va realçar la tasca de l'entitat local "amb la inculcació de valors com la convivència, el medi ambient, la consciència pel benestar animal, i amb tot un seguit de valors que potser avui no estan de moda". I va cloure agraint-los que facin "aquesta tasca tan necessària per al jovent".

Hi participen una setantena d'infants

Ara mateix, l'Agrupament Escolta i Guia Sant Jaume compta amb una setantena d'infants i uns 15 monitors. L'any passat va haver de tancar el grup dels més petits i enguany volen reobrir-lo. I per aconseguir-ho, faran activitats per donar-se a conèixer al poble passant per les escoles. Més enllà de les activitats pròpies dels caps de setmana, de l'entitat també destaca la seva participació activa en la cavalcada de Reis i l'organització de la caminada conjunta amb la Penya Blaugrana.

Edicions locals