La Generalitat treu a concurs les obres del tercer carril de la C-17

El pressupost és de més de 12 milions i la previsió és que els treballs durin un màxim de 18 mesos

Societat

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha tret a concurs les obres per construir el tercer carril de la C-17 entre Parets i Granollers, uns treballs que tenen una durada prevista d'un any i mig com a màxim i un pressupost de 12.270.449,03 euros (IVA inclòs), dels quals 10.940.360,13 euros són per a l'obra civil i 1.330.088,91 euros, per a senyalització, abalisament i defenses.

La licitació preveu que el procés d'obertura de pliques s'allargui fins a finals de febrer i Territori preveu que l'adjudicació i l'inici dels treballs es pugui realitzar abans de l'estiu.

En concret, l'ampliació de la calçada es farà en sentit sud (sentit Barcelona), del punt quilomètric 14,7 al 18,7,  un tram que té secció d’autovia amb calçades separades i dos carrils per sentit de circulació.  El tram presenta problemes d'inserció en el territori, amb molts accessos i incorporacions que, segons el projecte, no compleixen la normativa vigent en vies d'aquest tipus. La calçada sentit Barcelona consta d’un vial lateral que permet els diferents accessos a les parcel·les i carrers del polígon del Pla, a Lliçà de Vall, i del polígon de Llevant, a Parets. L’àmbit del projecte consta de dos enllaços, el primer amb la carretera C-35, carretera amb un carril per sentit de circulació que va uneix Parets amb Montmeló i un segon enllaç amb la carretera C-155, que s’inicia en aquest punt i discorre amb un carril per sentit de circulació fins a Sabadell.

Al·legacions acceptades

El projecte licitat ha incorporat diverses al·legacions, com les efectuades per l'Ajuntament de Parets, que reclamava la conservació de Can Volart, una esmena que ha comportat el desviament de l’eix de la calçada en direcció Vic per tal d’evitar l’afectació a la masia catalogada com a patrimoni; i la millora de l’accessibilitat i la senyalització en l'àmbit del polígon de Llevant. També s'ha incorporat un estudi acústic en el qual s’analitza la necessitat de la disposició de pantalles acústiques a la zona.

Amb aquesta licitació es fa un pas endavant per posar fil a l'agulla a una reivindicació històrica del territori. Fa dos anys, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Ricard Font, anunciava el compromís de destinar 35 milions d’euros a la millora de la via entre Mollet i Lliçà d'Amunt, amb actuacions com l'execució de la construcció del tercer carril en el tram entre Mollet i Granollers –que ara s'ha licitat–, i amb nous enllaços amb Montmeló i l’empresa Mango de Lliçà d’Amunt, la connexió amb l’AP-7 a Parets i la millora dels enllaços de la Vinyota de Mollet.

Edicions locals