Arguments en contra i a favor de l'ampliació de la C-17

El col·lectiu No ens vendreu la moto considera que malgrat l'ampliació, la carretera tornarà a col·lapsar-se a mig termini

Societat

Actualment, la carretera C-17 presenta una Intensitat Mitja Diària (IMD) de 91.630 vehicles/dia, en el tram comprès entre Parets i Granollers. La carretera té un nivell de servei –relació entre la intensitat de vehicles que passen i la capacitat de la via– catalogat de nivell C.

S’estima que en els propers deu anys els vehicles augmentin fins als 100.000 diaris. Les simulacions de l’Estudi de Trànsit del Projecte de Traçat (juny de 2017) preveuen que, en cas de no realitzar cap actuació, l’any 2028 el nivell de servei passaria a ser E i, fins tot, F en algun tram.

Amb tot, hi ha qui qüestiona aquest argument i es mostra contrari a l'ampliació del tercer carril. És el cas del col·lectiu #Noensvendreulamoto, grup contrari al Pla Director del Circuit i que defensa una mobilitat més sostenible, que considera que "afegir carreteres no representa millora de trànsit, sinó un col·lapse pitjor a curt-mig termini", apunten en referència a la paradoxa de Braess. Aquest co·lectiu opina que la via tornarà a col·lapsar-se i "aleshores podran presentar la solució definitiva: l'autopista paral·lela".

De fet, l'alternativa del desdoblament de la C-17 ja s'ha posat sobre la taula en alguna ocasió. La proposta arribava el 2016 al Parlament de la mà d'una proposta de resolució presentada pel diputat del PSC, Jordi Terrades, que defensava el desdoblament com a eina per millorar la competitivitat del territori. Aleshores, la moció presentada a la Comissió de Territori va ser rebutjada amb els vots a favor del PSC i el PP, en contra, de Junts pel Sí, Ciutadans i la CUP i l'abstenció de Catalunya Sí que es Pot.

Edicions locals