L'Ajuntament demana a Foment recuperar el projecte per cobrir l'estació de tren

Jordi Seguer i Rosa Martí i el Director d'Urbanisme, Xavi Gadea, es van reunir a Madrid amb representants d'Adif i de la Generalitat

Societat

L'Ajuntament demana a Foment recuperar el projecte per cobrir l'estació de tren
L'Ajuntament demana a Foment recuperar el projecte per cobrir l'estació de tren | Aj. Parets

Sergio Carrillo

El govern local ha reclamat aquesta setmana a l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) –organisme del Ministeri de Foment– recuperar el projecte per cobrir l'estació de tren i disposar així d'una "estació moderna i adaptada a les necessitats del segle XXI".

D'aquesta manera es rescataria un projecte dissenyat fa 10 anys, amb el qual es pretén construir una coberta a les vies i una llosa urbanitzada que deixaria l'accés a l'estació a peu pla des de l'avinguda d'Espanya.

Concretament ho van exposar el batlle, Jordi Seguer, la regidora d'Urbanisme i Medi Ambient, Rosa Martí, i el Director de l'Àrea d'Urbanisme de l'Ajuntament de Parets, Xavier Gadea, en la reunió que van tenir dilluns a Madrid amb la presidenta d'Adif, Isabel Pardo, i el seu equip, i amb el Director General d'Infraestructures de la Generalitat, Xavier Flores.

En la trobada es va concretar el compromís d'una visita a Parets per part dels tècnics i del director de Projectes de la Xarxa convencional d'Adif per estudiar in situ la viabilitat de les demandes de l'Ajuntament. També es va acordar fer un estudi de mobilitat per conèixer àmpliament els perfils d'usuaris i les necessitats presents i futures del territori pel que fa a l'ús del tren.

Potenciar la mobilitat pública

L'alcalde, Jordi Seguer, assegura que la construcció d'una llosa "generaria molt aparcament", que permetrà "potenciar la mobilitat pública", una necessitat que referma l'alcalde, sobretot ara que s'està regulant l'accés en vehicle privat a Barcelona.

Tot plegat també seria "bo per a l'activitat econòmica". En aquest sentit, els representants municipals van incidir durant la reunió "en la necessitat d'incorporar millores perquè l'estació doni un servei suficient i de qualitat a la Vall del Tenes i als sectors industrials del voltant".

A més, la renovació de l'estació comportaria una automàtica millora de l'accés a les andanes, ja que actualment s'ha de travessar pel mig de la via per canviar d'andana.

Ja fa uns deu anys que l'Ajuntament paretà va reclamar al Ministeri de Foment aquest projecte, però va quedar en un calaix. De fet, aquesta proposta ja s’incloïa el 2004 en un estudi elaborat per l’empresa Barcelona Regional i encarregat pel Consell Comarcal sobre el traçat de l'R3 pel Vallès.

Seguer assevera que la rebuda per part d'Adif va ser "bona" i confia que finalment el projecte pugui tirar endavant.

El desdoblament de la via també és clau per al govern

Un altre tema que es va tractar en la reunió celebrada a Madrid va ser el projecte de desdoblament de la línia R3 al seu pas per Parets, "per destacar i reiterar la importància del transport públic en la millora de la mobilitat i la sostenibilitat mediambiental", segons apunten des del consistori. De fet, des d'Adif van explicar en la reunió que volen licitar les obres del desdoblament a principis del 2021.

Edicions locals