El 2019 es van recuperar més de 24.000 € amb les reclamacions al servei de consum municipal

Can Rajoler acull una exposició sobre els drets dels consumidors

Societat

La regidora Neus Jordà va presentar dijous les xifres
La regidora Neus Jordà va presentar dijous les xifres | Silvia Ferran / Aj. Parets

Els ciutadans de Parets van aconseguir estalviar o recuperar un total de 24.452,90 euros durant el 2019 a través de les reclamacions realitzades al Servei de Consum i Atenció al Consumidor de l'Ajuntament de Parets (SCAC).

En total, el servei va atendre 299 visites presencials durant tot l'any, que van suposar l'obertura de 139 expedients, dels quals 122 (87,77%) es van resoldre i la resta, 17, continuen en tràmit. A més, el servei va atendre un gran nombre de consultes telefòniques o telemàtiques que no van implicar tràmits d'obertura d'expedients.

Pel que fa a la tipologia dels expedients oberts, un 24,82% feien referència a reclamacions relacionades amb la telefonia; un 13,87%, a diferents tipus de garanties; un 10,95%, a serveis bàsics; un 8,03%, a assegurances; i un 6,57%, a transports. També hi va haver expedients relacionats amb compres per internet (5,84%), serveis financers (5,11%) i serveis a domicili (4,38%).

Des del consistori destaquen el descens en les queixes relatives a les compres per internet, que han passat d'un 10%, el 2018, a un 5,84%, el 2019. També han disminuït els expedients relacionats amb les empreses de telefonia, encara que continuen sent les principals reclamacions dels consumidors. D'altra banda, les reclamacions en relació amb els subministraments bàsics han sofert un increment, i també s'han incrementat les reclamacions relacionades amb les companyies asseguradores i les relatives al transport aeri. Per últim, les cancel·lacions o retards dels vols i la pèrdua d'equipatge provoquen la major part de les queixes d’aquests darrers.

Exposició a Can Rajoler

En el marc del dia mundial dels drets del consumidor (15 de març), la sala d’exposicions de Can Rajoler acull des de dijous la mostra modular sobre consum responsable Lidera el teu consum. Ciutadà actiu, consumidor responsable. A la mostra, que es podrà veure fins al 22 de març, es tracten els drets dels consumidors, els serveis públics de consum, la compra conscient i responsable, la contractació de serveis i la pobresa energètica.

Edicions locals