Educació reforça el professorat amb 200 docents més al Vallès Oriental

El Departament no preveu que s'hagin d'habilitar espais fora de les escoles per garantir les mesures de seguretat a les aules

Societat

El Departament d'Educació ha anunciat que reforçarà les aules del Vallès Oriental amb uns 200 professors extra, que ajudin a pal·liar part dels efectes del confinament provocat per la Covid-19.

Aquesta és una de les mesures prevista per al curs 2020-2021, un curs que estarà marcat per la incertesa que provoca la pandèmia però que el Govern vol que es desenvolupi amb "la màxima normalitat", explicava la secretària general d’Educació, Núria Cuenca, durant el Consell d'Alcaldies del Vallès Oriental, celebrat aquest dimecres.

Així doncs, la presencialitat –amb mesures d'higiene i seguretat– i garantir el reforç escolar són els dos objectius principals del Departament. Cuenca considera bàsica "l’atenció personalitzada als alumnes que han quedat en situació més vulnerable per la pandèmia. Per això s’han destinat molts recursos per reforçar el personal dels centres i les activitats de suport”.

En concret, al Vallès Oriental seran uns 200 els docents que reforçaran el sistema principalment a aquells centres de la comarca amb ràtios més altes. En aquest cas municipis com Granollers, sortirien beneficiats, ja que compta amb aules amb mitjanes de 26 i 27 alumnes, segons explica Pere Masó, responsable dels Serveis Territorials d'Educació. Per contra, Mollet, amb ràtios més baixes –d'entre 19 i 20 alumnes els darrers anys a P3– no disposarà de tants professors de reforç. En canvi, sí que comptarà del suport extra de tècnics d'integració social, professionals que s'adrecen a col·lectius i grups amb major complexitat social. De fet, a més dels docents, el Departament posarà a disposició dels centres de la comarca una cinquantena de tècnics de personal d'atenció educativa.

Redistribució d'espais

En un primer moment, Educació va estudiar la possibilitat de reduir el nombre d'infants a les aules com a mesura de seguretat, una opció que requeria la redistribució dels espais als mateixos centres, en alguns casos insuficients per encabir tots els alumnes en grups reduïts. En aquest sentit, es va considerar la possibilitat que escoles amb espais disponibles cedissin aules i sales a altres centres de l'entorn que poguessin tenir la necessitat.

A més, també es va demanar als ajuntaments la seva col·laboració per si fos necessari habilitar algun espai municipal com a espai educatiu. A Mollet, el regidor d'Educació, Raúl Broto, explica la dificultat que existiria per cedir espais municipals amb les instal·lacions actuals. "Tal com tenim els centres cívics d'ocupats seria difícil, seria vestir un sant per desvestir-ne un altre", apunta Broto, qui opina que, en el cas que fos necessari, s'hauria d'estudiar la possibilitat d'usar espais privats. "Hauria de ser un esforç de tota la societat", diu el regidor.

Amb tot, sembla que les darreres instruccions van encaminades a mantenir grups similars als habituals amb redistribucions internes a les escoles. "Els centres estan elaborant els seus plans de reobertura que hauran d'estar enllestits a finals de juliol. Un cop acabi aquest procés podrem veure quines adaptacions s'hauran de fer", explica la secretària general.

Edicions locals