L'Ajuntament reclama que el Pla de Mobilitat del Vallès inclogui la remodelació de l'estació

També ha inclòs en les al·legacions el desdoblament de la línia R3 fins a Vic

Societat

Així quedaria l'accés a l'estació amb la cobertura de les vies reclamada fa mesos per l'Ajuntament a Adif
Així quedaria l'accés a l'estació amb la cobertura de les vies reclamada fa mesos per l'Ajuntament a Adif | Aj. Parets

Després que la Generalitat presentés a finals de febrer el projecte de Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV), l’Ajuntament de Parets ha enviat un escrit d’al·legacions a l'Oficina Territorial d'Acció i Avaluació Ambiental de Barcelona (Generalitat de Catalunya), que també ha fet arribar al Consell Comarcal.

Una de les principals demandes és incloure-hi la remodelació de l'estació de tren de Parets del Vallès, per adaptar-la a la mobilitat reduïda i que compti amb més aparcament "per poder esdevenir l'estació de capçalera de la Vall del Tenes". Pel que fa a l'accessibilitat, cal recordar que actualment s'ha de travessar pel mig de la via per canviar d'andana.

Aquesta petició de la regidoria de Mobilitat va en la línia de la tasca ja engegada per la regidora d'Urbanisme, Rosa Martí, que el passat febrer es va reunir a Madrid amb la presidenta d'Adif per reclamar que es recuperi el projecte per cobrir l'estació de tren i disposar així d'una "estació moderna i adaptada a les necessitats del segle XXI".
Una altra de les al·legacions fetes en relació amb la mobilitat en tren és que es contempli el desdoblament de la línia R3 de rodalies des de Parets fins a Vic, i no només fins a la Garriga.

D'altra banda, la regidora de Mobilitat, Montserrat Folguera, també en destaca altres de les al·legacions realitzades: "S'ha de continuar reforçant el bus exprés als corredors de la Vall del Tenes; estem en total descord amb la Via Interpolar al seu pas per Parets per l'impacte ambiental i urbanístic que suposa; les actuacions per la millora de la xarxa interurbana de vies per a ciclistes no contempla Parets-Granollers, Lliçà-Parets, Mollet-Parets, i tampoc inclou els aparcaments per a bicicletes a les estacions; i també s'ha demanat més concreció en les actuacions i més participació de les administracions locals en el seguiment del pla i de les actuacions que es preveuen".

Edicions locals