En marxa les obres per construir el tercer carril de la C-17

Es tracta d'un tram de quatre quilòmetres entre Granollers i Parets en sentit sud

Societat

En marxa les obres per construir el tercer carril de la C-17
En marxa les obres per construir el tercer carril de la C-17 | S.C.

Els darrers dies s'han posat en marxa les obres per construir el tercer carril de la C-17 en el tram que va de Granollers a Parets en direcció a Barcelona. Concretament, els operaris estan treballant al carrer de la Bassa de Parets, al voltant del Brico Depôt, i ja s'ha hagut d'inhabilitar una filera d'aparcaments del lateral de l'autovia.

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat va adjudicar el 25 de maig les obres del projecte constructiu a Construcciones Rubau, SA & Copisa Constructora Pirenaica, SA (UTE) per un import de 7.775.782 euros (IVA no inclòs) i un termini d'execució de 14 mesos. El mateix dia es va publicar l'adjudicació a Innovación y Obras de Seguridad Vial, SL, que s'encarregarà de la senyalització, l'abalisament i les defenses, unes tasques que han de durar dos mesos i que tenen un pressupost de 890.220 euros (IVA no inclòs).

Es tracta, per tant, d'uns imports inferiors dels quals preveia la licitació de Territori, que baixen dels 12,27 milions als 10,5 milions amb IVA inclòs –9.408.697,25 i 890.220,03 euros respectivament–.

En concret, l'ampliació de la calçada es farà en sentit sud, del punt quilomètric 14,7 al 18,7,  un tram que té secció d’autovia amb calçades separades i dos carrils per sentit de circulació. El tram presenta problemes d'inserció en el territori, amb molts accessos i incorporacions que, segons el projecte, no compleixen la normativa vigent en vies d'aquest tipus. La calçada sentit Barcelona consta d’un vial lateral que permet els diferents accessos a les parcel·les i carrers del polígon del Pla, a Lliçà de Vall, i del polígon de Llevant, a Parets. L’àmbit del projecte consta de dos enllaços, el primer amb la carretera C-35, carretera amb un carril per sentit de circulació que va uneix Parets amb Montmeló i un segon enllaç amb la carretera C-155, que s’inicia en aquest punt i discorre amb un carril per sentit de circulació fins a Sabadell.

El tercer carril és una reivindicació històrica del territori. Fa dos anys, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Ricard Font, anunciava el compromís de destinar 35 milions d’euros a la millora de la via entre Mollet i Lliçà d'Amunt, amb actuacions com l'execució de la construcció del tercer carril en el tram entre Mollet i Granollers –les obres de la qual ara s'han posat en marxa–, i amb nous enllaços amb Montmeló i l’empresa Mango de Lliçà d’Amunt, la connexió amb l’AP-7 a Parets i la millora dels enllaços del barri de la Vinyota de Mollet.

Edicions locals