Ara Parets ERC presenta el 'govern de carrer', una eina per recollir propostes de la ciutadania de cara a les municipals

Amb l'experiència viscuda al govern i amb les propostes que rebin del veïnat elaboraran el programa per a les pròximes eleccions

Política

Ara Parets ERC presenta el 'govern de carrer', una eina per recollir propostes de la ciutadania de cara a les municipals
Ara Parets ERC presenta el 'govern de carrer', una eina per recollir propostes de la ciutadania de cara a les municipals

Sergio Carrillo

Ara Parets ERC ha presentat el Govern de carrer, "que és el govern alternatiu al socialisme de sempre, al govern que pràcticament sempre ha tingut Parets del Vallès", explicava el portaveu del partit Jordi Seguer en roda de premsa dimarts passat.

Seguer destacava que el projecte de futur per al municipi que tenen els republicans és "sostenible, transformador i defensa un canvi real". Amb l'experiència assolida durant els 19 mesos al capdavant del consistori, es disposen a "mantenir, defensar i presentar de cara a les pròximes municipals el projecte que havíem elaborat des del govern".

A tot això hi sumaran les aportacions que els facin els veïns mitjançant els correus electrònics institucionals dels regidors o a través del WhatsApp 611 40 81 88.

"Cadascú tindrà com una mena de cartipàs per a la fiscalització i elaboració de propostes en el que resta de mandat i en l'elaboració del programa del 2023", va assenyalar l'exalcalde. Aquestes àrees seran, en bona part, les mateixes que cada edil ja gestionava al govern, però també se n'han repartit la resta.

Concretament, aquest cartipàs de l'oposició, és el següent: Jordi Seguer, amb Via Pública i Serveis Urbans, Esports, Seguretat Ciutadana i Comunicació; Montserrat Folguera amb Educació, Joventut, Gent Gran, Equipaments, Mobilitat i Habitatge; Kènia Domènech amb Cultura i Patrimoni, Feminismes i LGTBI, i Participació i Transparència; Joan Martorell amb Comerç, Consum, Indústria i Urbanisme; i Carme Herrero amb Acció Climàtica i Medi Ambient, Drets Socials, Ocupació i Emprenedoria, Hisenda i Benestar Animal.

Tornarà la campanya 'A peu de carrer'

Un cop passat l'estiu, Ara Parets ERC recuperarà una campanya que ja va engegar el darrer mandat, la campanya A peu de carrer, en què faran visites a tots els barris de Parets, "però amb un avantatge", deia Seguer: "A l'anterior mandat nosaltres estàvem a l'oposició i bàsicament anàvem a escoltar la gent i recollir propostes i sabíem que no les podíem canalitzar. Ara ja tenim una diagnosi per a cadascun dels barris i podrem explicar tota la feina que vàrem fer a cada barri i tot el que vam deixar enllestit".

Preparats per tornar a governar

Amb tota aquesta feina prepararan el programa electoral per a les municipals. Però ells asseguren estar "preparats" per tornar-hi quan sigui: "Si demà mateix tinguéssim l'oportunitat per tornar a governar Parets, estem preparats. Ho vam demostrar durant els 19 mesos".

L'objectiu de cara al 2023 serà "tornar a tenir l'alcaldia i tenir un govern sòlid que no estigui pendent dels interessos personals que puguin truncar aquesta voluntat de canvi real de la ciutadania". Seguer, per últim, cloïa traient pit pel seu partit: "Pensem que som la formació política del municipi que té la millor diagnosi de la situació real i que tenim les millors eines per aconseguir les solucions. Vam ser un govern pragmàtic, perquè quan governes en coalició has de renunciar a part de les teves propostes, però hem demostrat que hem estat dels governs més efectius: quantes coses s'han arribat a fer en 19 mesos, i, a més, enmig d'una pandèmia?".

Edicions locals