'Días ExLibris', una agenda il·lustrada amb tocs literaris

Ha estat un projecte d'Àngela Rodríguez i de Charo Gónzalez, amb les il·lustracions d'Iris Paris

Cultura

Una de les il·lustracions de l'agenda
Una de les il·lustracions de l'agenda | Silvia Ferran / Aj. Parets

Dijous es va presentar a la sala d’exposicions de Can Rajoler l’agenda Días ExLibris, un treball conjunt de la paretana Àngela Rodríguez i de Charo Gónzalez, amb les il·lustracions de l'artista també paretà Iris Paris

Ángela Rodríguez i Charo Gónzalez pertanyen al Club del Ornitorrinco, un club de lectura i aficions culturals diverses. Fa un temps es van plantejar crear una agenda on apareguessin dates concretes en clàssics de la història de la literatura. Per portar-ho a terme, van comptar amb l’artista Iris Paris, que va crear les il·lustracions. En total són 12 dates literàries que equivalen als 12 mesos de l'any.

Els tres creadors de l'agenda | Silvia Ferran / Aj. Parets

“Ha estat una feina molt laboriosa, ja que normalment als llibres no apareix el dia exacte i l’any de quan està passant l'acció”, destacaven les autores.

Entre els títols destacats a l’agenda hi ha reflectits llibres com 1984, de George Orwell; La volta al món en vuitanta dies, de Julio Verne; o Ulisses, de James Joyce. Aquesta agenda, que ha estat autoeditada, es pot comprar a través del compte d'Instagram @clubdelornitorrinco.

Iris Paris, l'autor de les il·lustracions de les dotze cites literàries, explicava en l'acte que “ha estat un treball complex perquè hi ha una feina d'investigació prèvia, i sobretot per elaborar una pintura que no s'assemblés als milers d'il·lustracions que hi ha sobre aquestes grans obres”.

Els creadors de l’agenda són conscients que està pensada per a persones que encara els hi agrada treballar amb una agenda en format paper, però a més està destinada a tothom que gaudeix de la literatura.

La presentació va estar amenitzada pel reconegut guitarrista de flamenc Paco Heredia, de Parets del Vallès. Heredia va destacar la importància que se li ha de donar a la cultura, sobretot en aquesta etapa postcovid, i l’estret vincle que té amb l'artista Iris Paris.

Edicions locals