El ple de Parets reclama 1,2 milions d'euros a Circuit Deumal i Barnasfalt per la liquidació de la UP5 Circuit
El TSJC va declarar nul·la aquesta liquidació, així com prèviament ho havia fet amb l'acord d'adjudicació
El ple de Parets ha reclamat a la UTE (unió temporal d'empreses) formada per Circuit Deumal i Barnasfalt la devolució d'1.253.755 euros que van percebre arran de l'adjudicació per desenvolupar la UP5 Circuit –espai comprès entre el Molí de Vent i Idilia Foods–.
La regidora d'Urbanisme, Rosa Martí (Sumem Esquerres a Parets), explicava en la sessió del 23 de desembre que aquesta tramitació urbanística "va ser tot un conjunt de despropòsits". El 6 d'abril del 2006 es va adjudicar la gestió urbanística integral d'aquest sector a ambdues empreses. Set anys més tard "es va declarar nul·la l'adjudicació", recordava Martí, un fet que es va produir arran de la denúncia d'un dels propietaris de la zona afectada.
Amb tot, el 26 de novembre del 2015 el ple aprovava la liquidació del contracte per 1.253.755 euros, quantia que sortia de les factures presentades per la UTE per les despeses que aquesta adjudicació els hauria generat –tot i que en cap cas es va començar a construir–. El 2018, el TSJC declarava nul aquest acord. "És a dir, els tribunals han declarat la nul·litat de l'adjudicació i de la liquidació", deia Martí. Com que la liquidació havia estat declarada nul·la, ara l'Ajuntament arrenca els tràmits per recuperar-los.
L'oposició ho valora de "molt greu"
Tota l'oposició hi va votar abstenció a la reclamació dels diners, i cadascú ho justificava a la seva manera. Manuel Losada (Ciutadans) deia que "amb una causa judicial encara oberta i sense una sentència clara" el seu partit s'abstenia.
Neus Jordà (Parets per la República) deia que s'hi abstenia per la manca d'informació i apuntava directament el batlle, Francesc Juzgado, qui el 2015 n'era el regidor d'Urbanisme: "Ens preocupa per què es va pagar i, encara més greu, per què qui va decidir pagar-ho segueix liderant l'Ajuntament".
Jordi Seguer (Ara Parets ERC) també treia el nom de Juzgado: "És tremendament greu que l'Ajuntament hagi deixat d'ingressar més d'1,2 milions perquè el 2015 es va aprovar una proposta d'acord signada pel regidor d'Urbanisme, l'actual alcalde, on es donava validesa a gran part de les factures presentades per la UTE". A més, deia que quan liderava el govern plural, la regidora d'Urbanisme, Rosa Martí, no els va informar "en cap moment" d'aquesta situació. Per últim, el seu partit ha demanat al govern municipal la celebració d’una comissió informativa monogràfica sobre el cas.
Els pals llençats per Seguer també li van tornar per part del govern. Rosa Martí lamentava que durant els seus 19 mesos d'alcaldia "no va reclamar aquesta quantitat ni va informar-ne a la població". Alhora, desmentia que li haguessin amagat cap informació: "Des de la regidoria d'Urbanisme vam fer el treball i vostè n'estava informat".
En la mateixa línia s'hi referia el batlle, Francesc Juzgado (PSC): "Sembla que Seguer no hagi passat per aquest Ajuntament", recordant-li que durant el seu any i mig de mandat "es podria haver avançat" la reclamació dels diners.
"Presumpta prevaricació i malversació de cabals públics"
Al ple també es va anunciar que "hi ha una causa judicial oberta al jutjat d'instrucció número 5 de Mollet on està investigat l'exsecretari de l'Ajuntament de Parets del 2015 per presumpta prevaricació i malversació de cabals públics" arran de la decisió de pagar els diners a la UTE, deia Seguer, qui aprofitava per deixar entreveure "que algun càrrec públic d'aquest Ajuntament presumptament hi hagi d'anar a declarar".
Juzgado assegurava que "no hi ha cap càrrec electe en aquest moment que estigui implicat en cap tema judicial ni tan sols per anar a declarar com a testimoni" i Martí creia que el plenari no era el lloc per parlar de les causes penals: "Si n'hi ha, ja respondran personalment davant dels tribunals que calguin".