Una quinzena de denúncies per estafa a la clínica Sanidents

Els Mossos d'Esquadra han lliurat al jutjat les acusacions per un presumte delicte d'estafa contra la clínica amb seu a Parets

Societat

Una quinzena de denúncies per estafa a la clínica Sanidents
Una quinzena de denúncies per estafa a la clínica Sanidents

Sergio Carrillo

El centre dental Sanidents va tancar a finals de 2021 les portes del seu local d'Alella i a principis d'aquest 2022 les de l'establiment paretà –a l'avinguda de la Pedra del Diable– sense avisar les persones usuàries ni oferir-los solucions davant dels tractaments en marxa –molts d'ells pagats per avançat–. Així ho han denunciat gairebé una quinzena d'usuaris de totes dues clíniques a la comissaria dels Mossos d'Esquadra de Mollet, en una diligència conjunta que ja s'ha lliurat al jutjat amb l'acusació d'estafa contra Sanidents.

La paretana Eva Martínez ha estat una de les persones més actives a l'hora d'aplegar els afectats i va crear un grup a Facebook –privat– on hi ha anat incorporat les persones que també han patit el tancament d'aquesta clínica tant a Parets com a Alella.

Al grup són una trentena de persones, la meitat de les quals han interposat la denúncia. "Denunciem conjuntament, perquè així la denúncia té més força", diu l'Eva, qui no és gaire optimista amb rebre els diners perduts. "No comptem que els recuperarem, perquè la propietària és insolvent", assenyala.

En el seu cas, tant l'Eva com el seu marit tenien dos tractaments pagats però inacabats i els manquen 2.850 per amortitzar. A més d'aquesta quantitat que li reclamen a Sanidents –tot i el poc optimisme d'aconseguir-ho– ara també s'hauran de gastar 1.950 per reprendre els serveis que estan a mitges.

La Chesca Muñoz, també veïna paretana, està alineada amb l'Eva i tampoc creu que els tornin els calés. Ella va advertir passat Reis que la clínica estava tancada, i després de llegir a les xarxes socials les queixes d'altres usuaris per aquest mateix motiu, va contactar amb la seva ortodontista: "Em va dir que la propietària primer intentaria retornar els diners als pacients i després als treballadors". La paretana no és l'única denunciant que avisa que la clínica tampoc no hauria abonat totes les nòmines als seus professionals.

En el seu cas, la Chesca va finançar el servei amb una financera –CaixaBank– facilitada per la mateixa clínica i a hores d'ara li manquen per pagar 1.300 euros. Si l'entitat bancària no accepta cessar el préstec amb el context de possible frau, la paretana haurà de desprendre's d'aquesta quantitat, així com d'uns altres 1.700 euros, que és el que li costarà continuar el servei dental en una altra clínica.

D'Alella a Parets

Arran del tancament a Alella, alguns usuaris van ser derivats a la clínica de Parets per prosseguir amb els tractaments. La Ruth Mestre –veïna de la població maresmenca i una de les 14 denunciants– explica que ningú de la clínica la va avisar de la clausura ni tan sols de la possibilitat de ser atesa a la seu baixvallesana, sinó que només li ho van dir després que ella s'hi posés en contacte. "Tenia una visita concertada, però es veu que la clínica estava en obres; al cap d'uns dies els vaig trucar i el telèfon ja estava desviat a Parets".

En el seu cas, no reclama diners –es tractava d'una quantitat baixa que el seu banc ha pogut aconseguir-ne el retorn–, sinó que en denuncia una mala praxi. D'entrada, assegura que la propietària es va entestar a fer-li "una ortodòncia urgentment", proposta que la Ruth va rebutjar, pel costós preu del tractament i perquè només hi havia anat per una corona dental. Amb tot, després de setmanes i setmanes de ser atesa per professionals diferents en cada visita i d'ajornaments imprevistos, es mostra enfadada pel tracte i pel servei rebut: "M'han tocat una dent sana i m'han fet un rebaixat mal fet".

Edicions locals