Sumem Esquerres a Parets es constitueix com a partit polític local
Dels tres partits supramunicipals amb què es van presentar el 2019, ara només hi queda MES
Sumem Esquerres a Parets s'ha constituït com a partit polític local per poder presentar-se als pròxims comicis municipals amb aquesta marca i sense la necessitat d'haver de fer coalició amb cap altre grup polític.
Sumem Esquerres a Parets es va crear a finals del 2018 i va concórrer a les eleccions del 2019 com a coalició formada per Podem, Catalunya en Comú, NOPP i MES. Ara, però, ja són oficialment un partit polític municipal. El 10 de juny van fer-ne la inscripció i des de finals de juliol ja tenen la confirmació que la petició ha reeixit.
Cal apuntar, però, que arran de la moció de censura del gener de l'any passat, Podem Parets i Parets en Comú anunciaven que es desvinculaven de Sumem Esquerres a Parets. Amb tot, Casandra Garcia, portaveu de Sumem Esquerres, assegura que més enllà de les renúncies d'aquests dos partits "la majoria de la gent s'hi ha quedat".
Davant d'aquesta situació, al partit encapçalat per Garcia hi restaven el NOPP –partit local que havia liderat la regidora Rosa Martí– i Moviment d'Esquerres –de la regidora Gemma Garcia–. Ara mateix, per tant, a Sumem Esquerres a Parets només hi queda un partit supramunicipal, Moviment d'Esquerres (MES), i un altre d'independent, Nova Opció Per Parets (NOPP).
Pel que fa a la candidatura que presentaran a les pròximes eleccions municipals, encara no n'expliquen gaire cosa. El primer pas serà decidir els òrgans del partit i aleshores engegarà el procés que clourà desvetllant si l'actual vicealcaldessa repetirà com a candidata o ho farà una altra persona.