El CatalunyaRX i l'e-Mobility Experience, primera prova pel 'nou Circuit'

La mobilitat elèctrica ha estat protagonista en aquesta nova proposta

Economia, Esports

Els vehicles elèctrics han estat els protagonistes de la primera e-Mobility Experience
Els vehicles elèctrics han estat els protagonistes de la primera e-Mobility Experience | Circuit de Barcelona-Catalunya

El Circuit de Barcelona-Catalunya va tenir un cap de setmana a ple rendiment amb la mobilitat elèctrica. D'una banda, va acollir una edició més del CatalunyaRX, la primera en la qual el Campionat del Món FIA de Rallycross completava una prova 100% elèctrica; i, per l'altra, va celebrar la primera edició de l’e-Mobility Experience, la fira de mobilitat sostenible que aspira a convertir-se en tot un referent en el sud d'Europa.

La nova fira impulsada pel Circuit va superar totes les expectatives. Més de 4.000 proves de vehicles i un gran nombre d'operacions comercials realitzades ratifiquen l'èxit de la fira, que va haver d'ampliar fins i tot els seus horaris per a donar cabuda a tota la demanda.

El resultat d'aquesta conjunció ha estat un Circuit ple d'un públic molt divers, concretament amb 15.173 assistents durant el cap de setmana, que ha tingut propostes per a tots els gustos i edats.

Kristoffersson, campió del món de Rallycross

Johan Kristoffersson va sumar el seu cinquè títol del Campionat del Món FIA de Rallycross. Ho va fer sumant la setena victòria de l'any i reafirmant la seva condició de pilot amb més èxit del certamen, ja que ningú ostenta més títols que ell. A més, s'ha convertit en el primer campió de l'era elèctrica del World RX.

Per part seva, el que arribava líder del certamen va fer tot el possible. Johan Kristoffersson necessitava guanyar i ho va fer. Així i tot, en la resolució del seu possible títol hi havia un altre element per a tenir en compte, el seu gran rival en la taula de punts Kevin Hansen. El segon classificat no va tenir el millor dels seus dies, i és que contra tot pronòstic no va poder classificar-se per a la final.

Kevin Hansen va patir alguns problemes en la tanda de Progression intentant evitar col·lidir amb Kristoffersson. El suec feia una virolla i quedava lluny dels seus rivals. Per si no fos prou, en la seva semifinal també vivia un altre toc que l’impedia classificar-se entre els més ràpids, obrint la porta totalment al títol de Kristoffersson.

El seu germà Timmy, per contra, que estava una mica frustrat amb la vigent temporada, s'ha rescabalat completament al Circuit de Barcelona-Catalunya, amb una victòria dissabte i una segona posició diumenge. Ole Christian Veiby va tancar el podi de la segona final del World RX en territori vallesà.

Destacar també el paper de Klara Andersson i Niclas Grönholm, els altres dos participants en la final. Els integrants del Construction Equipment Dealer Team es van perseguir sense pietat durant les cinc voltes de la cursa, amb més sort finalment per a Andersson, única dona participant en la categoria reina.

Amb aquests resultats, el Campionat del Món FIA de Rallycross ha completat la seva vuitena edició del CatalunyaRX, un esdeveniment que any rere any demostra l'espectacularitat del certamen i les múltiples peculiaritats que té respecte a altres certàmens del món del motor més coneguts.

El Circuit ha coronat a Johan Kirstofferson com a campió del World RX | Circuit de Barcelona-Catalunya

Sjökvist venç i Vranckx es proclama campió de l’RX2e

El germà petit del World RX, l’RX2e, va viure també una jornada d'emocions fortes. I és que al suec Viktor Vranckx li va servir la seva segona posició per a segellar el títol de campió de 2022. En la final, el més avantatjat va ser Isak Sjökvist, que va completar una cursa sense errors, veient-se recompensat amb la primera posició. Amb Vranckx en la segona plaça, Nils Andersson va trobar el seu lloc després del suec i el belga.

Molt a prop del podi va quedar Pablo Suárez. El canari va millorar els seus resultats del dissabte i es va colar en una ajustada final en la qual va exercir un gran paper. Suárez va tenir la seva particular lluita amb l'andorrà Raúl Farré, el cinquè classificat. Farré, després d'una accidentada semifinal, va veure amb nervis com el seu equip treballava sense descans per a poder tenir el cotxe llest per a l'últim assalt.

Aquest altercat va involucrar també al català Pepe Arqué, que estava classificat per a la final abans d'una sanció de 5 segons per part de direcció de cursa per un toc en l'inici de la seva semifinal. Patrick O’Donovan li va tornar la jugada entrant a meta i tancant a Arqué fins a fer que topés amb les proteccions. El britànic, que guanyava la semifinal per davant d’Arqué, rebia també 10 segons de sanció. Tots dos quedaven automàticament fora de la gran final.

Tampoc van poder prendre part en aquesta última batalla les estrelles convidades del cap de setmana, els catalans Laia Sanz i Carlos Checa i l'alemany Nick Heidfeld. Els tres compten amb menys experiència que els seus rivals i això els va impedir mantenir el mateix ritme, encara que van completar un excel·lent cap de setmana.

Gran èxit de la primera edició de l’e-Mobility Experience

La primera edició de l’e-Mobility Experience ha conclòs amb una gran resposta tant del públic com de totes les parts implicades. L'esdeveniment, que aspirava a convertir-se en la fira de mobilitat elèctrica més important del sud d'Europa, ha estat una fira de caràcter experiencial amb la presència de les principals marques del sector dels vehicles elèctrics.

La fira ha estat un èxit rotund que ha reunit milers de persones al traçat i ha inundat les instal·lacions d'un gran ambient. Superant totes les expectatives, els usuaris han aprofitat per a conèixer de primera mà l'oferta actual i la del futur.

Els visitants han pogut gaudir d'una zona de proves de cotxes elèctrics en el mateix traçat del Circuit, el que dota d’un gran valor afegit a la fira, i altres espais habilitats per a provar bicicletes, patinets o escúters. De fet, s'han dut a terme més de 4.000 proves de vehicles i s'ha allargat l'horari de les mateixes per a poder donar cabuda a tota la demanda.

L’e-Mobility Experience també ha comptat amb una zona d’expositors en la que s'han dut a terme un gran nombre d'operacions comercials durant tot el cap de setmana, així com un espai d'entreteniment amb múltiples activitats, com una exhibició de patinets i un circuit de karts elèctrics.

Els més petits també han tingut el seu espai, i és que s'ha habilitat un circuit de bicicletes i s'han desenvolupat diferents opcions lúdiques i educatives, com ara tallers, videojocs d'educació viària, inflables, jocs gegants de fusta i un espai per nadons. Per a completar un gran cap de setmana, tots els assistents han pogut gaudir d'una àmplia zona gastronòmica amb food trucks i música en directe.

Les marques que han participat en aquesta primera edició de l’e-Mobility Experience han estat: Baltasar, BTECH, CUPRA, Ecobike, Grup Mow, Hispano Suiza, Maquina Motors, Nissan, Renault, Silence, Spinta bikes, Toyota, Tesla, Urbing, RACC, Lexus, Floox, Circutor, NIU, Seat Mo, Iberdrola, Etwow i QEV Technologies. La fira també ha comptat amb la col·laboració del Servei Català de Trànsit.

Edicions locals