S'aprova el projecte de la passera que connectarà el nucli de Parets amb Can Volart
Les obres, que tenen un cost de 2,4 milions, es licitaran a la primavera podrian estar enllestides el 2025
El Govern de la Generalitat ha aprovat el projecte per construir una passera entre el nucli urbà de Parets i la zona del polígon de Can Volart. Es tracta d'una "necessitat històrica que Parets sempre ha demanat", com explicava dilluns al migdia l'alcalde Francesc Juzgado en la visita a les obres de la C-17 que va fer el conseller de Territori, Juli Fernàndez i Olivares.
El projecte, que té un preu d'uns 2,4 milions d'euros, sortirà a licitació durant aquesta primavera i "si tot va bé" s'adjudicarà el primer trimestre del 2024, segons avançava Fernández. El termini d'execució serà d'uns 14 mesos i és per això que el Govern català preveu que el 2025 ja estigui executada.
La C-17 al seu pas per Parets "és una fractura evident entre el nucli urbà i els polígons d'activitat econòmica", deia el conseller, i és per això que la passera comunicarà totes dues bandes "de manera segura tant en bicicleta com a peu".

La nova passarel·la tindrà una longitud de 40 metres i una amplada de 3 m i la seva tipologia és la d’un arc metàl·lic tipus network, amb tirants inclinats que es distribueixen en forma de rombe. El traçat de l’actuació s’inicia a la rotonda de Parets del Vallès i amb un traçat corb transcorre pels terrenys que s'alliberen amb la nova configuració de l’enllaç de la C-35 com a conseqüència de les obres en marxa a la C-17. A l’arribar a la C-17, la passera gira per creuar la carretera perpendicularment i, un cop salvada la C-17, es crea una rampa sobre murs per arribar a la vorera de la zona de la masia de Can Volart i connectar amb el carrer del Gurri. L’itinerari es completa amb la connexió amb el barri de Can Pepet mitjançant unes escales i una vorera.
Sobre aquesta actuació, el batlle de Parets, Francesc Juzgado, destacava que "s'ha salvat la masia de Can Volart, que en un inici també era complicat poder-la mantenir, i hi ha hagut aquesta sensibilitat".
El tercer carril, en execució
La construcció de la passarel·la a Parets del Vallès s’emmarca en les actuacions que el Govern està desplegant en els últims anys per a millorar les prestacions de la C-17, via que vertebra les comunicacions entre l’àrea de Barcelona, el Vallès Oriental, Osona i el Ripollès. Actualment, estan en execució tres obres en l’àmbit del Vallès, que sumen prop de 29 milions d'euros, entre les quals cal remarcar la configuració d’un tercer carril en sentit nord, entre Parets del Vallès i Granollers per augmentar la fluïdesa de la circulació.
Aquest tram entre Parets i Granollers abasta una longitud de 3,6 quilòmetres i està en execució des de la tardor de 2021. Els treballs, de complexitat tècnica per l’entorn industrial i amb trànsit elevat en què es desenvolupen, conclouran aquesta tardor. L’obra compta amb una inversió de 18,2 milions. Cal recordar que el febrer de 2022 Territori va posar en servei el tercer carril de la C-17 en el sentit sud d’aquest tram, amb una inversió d’11 milions.
Pel que fa a la millora de l’accessibilitat a polígons de Granollers i de Lliçà d’Amunt, estan en marxa des de la primavera de 2022 les obres per reordenar els accessos en un tram de la C-17 i construir un nou enllaç per a millorar la connectivitat de diverses zones industrials a Granollers (Font del Ràdium) i Lliçà d’Amunt (Can Montcau). Aquesta actuació, amb un pressupost de 8,7 milions, quedarà enllestida durant el primer trimestre de l’any que ve.
Per últim, pel que fam a les obres de la millora de l’accessibilitat a la C-17 a Mollet del Vallès i Martorelles, el Departament té en execució les obres per afavorir la fluïdesa del trànsit i les connexions en aquest àmbit, per un valor d’1,9 milions. Actualment està en servei la nova rotonda que s’ha construït al barri de la Vinyota de Mollet del Vallès. Es preveu que l’obra finalitzi aquest estiu, amb l’entrada en funcionament de la rotonda prevista a Martorelles.