Passat i futur convergeixen al Circuit de Barcelona-Catalunya

L'Espirítu de Montjuïc va portar els cotxes clàssics i també les futures promeses de l'automobilisme

Esports

Les categories de promoció van complementar les 6 Hores de Barcelona
Les categories de promoció van complementar les 6 Hores de Barcelona

El Circuit de Barcelona-Catalunya ha barrejat el passat i el futur amb l'Espíritu de Montjuïc d'enguany. Les 6 Hores de Barcelona han estat la cursa estrella d'un cap de setmana que ha comptat amb diverses activitats i exposicions de cotxes clàssics i altres curses complementàries com la F1 Academy, la Fórmula Regional European Championship by Alpine (FRECA) o la Copa Racer.

Per a homenatjar aquestes mítiques proves de resistència, Espíritu de Montjuïc, promogut per l'Escuderia Targa Iberia, s'ha aliat enguany amb el certamen francès V de V per a dur a terme el Trofeu Paco Godia - 6 Hores de Barcelona. Aquesta prova ha presentat categories molt diverses tant de Turismes, com GT i Sports que van competir fins al 1990, formant equips amb fins a quatre pilots per cada cotxe.

El BMW 635 CSI de 1979 ha estat el protagonista absolut d'aquesta prova. Pilotat per Matthieu, Jean-Baptiste i Paul Chateaux, poc després de la sortida ha pres les regnes i s'ha col·locat en la posició més privilegiada. Després de sis hores d'intens treball, el trident francès ha aconseguit completar 161 voltes al traçat, amb un avantatge de 3 voltes.

La segona plaça absoluta ha estat ocupada per Eric Wassermann i Thierry Mathez amb un altre BMW, encara que en aquest cas ha estat el model 323i de 1981. El conjunt partia pràcticament des de la meitat de la graella, però a poc a poc han anat ascendint posicions per a situar-se ja en el podi en l'equador de la prova, lloc que han mantingut fins al final.

El TVR Tuscan Challenge 1989, muntura que signava ahir la pole position gràcies als seus pilots Christophe Laberty i Sébastien Mathieu, arrencava amb bon peu, però poc abans dels 60 minuts transcorreguts es veia fora del podi provisionalment. D'entre els primers classificats, aquest conjunt és el que ha dut a terme més parades, amb un total de cinc, enfront de les tres dels dos primers classificats. Al final, una tercera plaça els ha fet completar el cap de setmana satisfactòriament.

El Trofeu Paco Godia ha estat lliurat també a l'equip espanyol millor classificat. Aquest ha estat l'Escuderia Barcelona amb el seu Porsche 911 2,0 pilotat per Carlos Beltrán, Luís Portal i Pablo Tarrero. El conjunt, a més, s'ha fet amb la vuitena plaça de la classificació general.

Marta García brilla a l’F1 Academy

La pilot espanyola Marta García ha segellat la cita de casa amb un triple podi que l'ajuda a reafirmar la seva candidatura a la primera edició de la història de l’F1 Academy. Diumenge, la pilot del Prema Racing ha sumat una merescuda tercera posició que, juntament amb els dos podis d'ahir, li donen una empenta extra en la taula de punts.

Moltes de les mirades també han estat posades avui sobre Lena Bühler (ART Grand Prix), ja que s'ha apoderat de la victòria en la tercera prova del cap de setmana. La pilot suïssa ha aconseguit un avantatge suficient de tres segons per a travessar la línia de meta amb una calma relativa. La seva persecució ha estat duta a terme per Hamda Al Qubaisi (MP Motorsport), la segona classificada del dia. Aquesta última, que sí que ha estat més pressionada per Marta García, ha pogut distanciar-se també per a assegurar la plata. La lluita entre aquestes dues participants ha estat un reflex de la disputa pels punts, ja que ambdues representen les dues primeres posicions del certamen en la taula de classificació.

Doblet de Tramnitz a la FRECA i victòria de Vela a la Copa Racer

Tim Tramnitz (R-ACE GP) s'ha convertit en el protagonista absolut de la cita barcelonina de la Fórmula Regional European Championship by Alpine (FRECA). Ho ha fet gràcies a una doble victòria que cap rival ha pogut rebatre-li. El certamen, que es trobava afrontant el segon míting puntuable de l'any, no havia fet destacar especialment al francès, que després del seu pas per Imola tan sols sumava 8 punts en la taula de classificació. El Circuit ha canviat per complet el panorama del campionat, atorgant 50 punts a Tramnitz per les seves dues victòries.

Pel que fa a la Copa Racer, Álvaro Vela ha batut el rècord de victòries de la competició. Juntament amb Sebastián Villadary, els pilots de l'equip Overcar s'han imposat en la tercera i última prova del cap de setmana per a la copa monomarca. Ha estat concretament un assalt programat a 45 minuts, on a més de la velocitat sobre l'asfalt, els hàndicaps i les parades han tingut un gran pes.

Edicions locals