Tren i estació a Parets del Vallès

Regidora de Sumem Esquerres a Parets

En aquests dos últims anys després de temps de promeses, les coses es mouen a la línia R3, que és la nostra, la de Parets del Vallès. Les obres del desdoblament de la línia entre Parets i la Garriga estan adjudicades, actualment s’està treballant en punts de les estacions i en el trasllat de serveis (tel, llum, gas, aigua...) les previsions són que l’estiu d’aquest any 2023 es faci gran part del que s’anomena obra civil, sobretot ponts, en el nostre cas es doblarà el pont del tren sobre el riu Tenes i el pont sobre la C-17 a l’altura de Mercadona. És necessari fer aquestes obres que són d’envergadura en període d’estiu perquè segurament caldrà tallar el pas del tren un temps.

A l’estiu del 2024 és quan, si tot va bé, es col·locarà físicament la doble línia perquè a finals del 2024 o principis del 2025 el desdoblament estigui funcionant i la doble línia tan esperada sigui una realitat.

Pel que fa a la nova estació de Parets, el projecte redactat per ADIF està acabat i properament es podrà presentar a la ciutadania, serà una estació moderna i gran que ens ha de donar servei durant molts anys. Els primers a conèixer l’abast del projecte seran els veïns de l’entorn per estar ben informats i de primera mà, segurament això es farà el mes de febrer o març. La nova estació estarà situada just sobre on hi ha l’actual i amb la construcció d’una plataforma fins a l’av. Catalunya s’aconseguirà un pàrquing aproximadament per 75 cotxes, també hi haurà espai per les motos i les bicis. Aquesta plataforma també tindrà un pont de vianants que connectarà directament amb l’Av. Espanya. Hi haurà un pàrquing de bicicletes ben a prop de l’entrada per seguretat. A nivell de les vies hi haurà un altre pàrquing més o menys on està actualment, es millorarà i s’ampliarà. La gestió del pàrquing de la plataforma és previsible que estigui vinculat al tiquet del tren com ho és a totes les estacions per facilitar la mobilitat, en qualsevol cas si serà o no de pagament vinculat al tiquet del tren és un tema que decidirà la Generalitat que és el gestor de rodalies i qui planifica els park and ride.

Per altra part, actualment s’està treballant en la redacció del projecte d’un mur al marge esquerre de l’actual via del tren passat el pont de l’Av. Catalunya direcció la Garriga, un mur que es construirà amb vista a què en el futur es pugui cobrir la trinxera del tren. Aquest mur s’executarà en el transcurs del desdoblament, previsiblement el 2024 i donarà solució a la preocupació dels veïns d’aquesta zona que des de fa anys suporten molts inconvenients de perills, esllavissades de terres, brutícia i preocupacions pel mal estat d’aquest espai, per fi trobarem una solució definitiva per aquest indret. Aquests dies s’està ja netejant el talús, fent sondejos i l’estudi geològic.

Des de l’equip de govern estem contents de tenir aquesta perspectiva propera de millora de la mobilitat, el nostre municipi necessita urgentment una nova estació i d’unes noves vies de tren. A partir d’aquí i amb properes millores a la zona urbana es podrà accedir als polígons industrials i al poble amb molta facilitat. Els llocs de treball són molts, els desplaçaments són constants i necessitem una mobilitat més sostenible que l’actual, ens tocarà passar un parell d’anys amb algunes molèsties, però, una vegada passat aquest temps ho oblidarem perquè els beneficis i les bonances seran per a tothom molt alts.

Pràcticament, la totalitat del cost de l’obra de l’estació que ronda els 10 milions d'euros serà finançada amb fons europeus. En aquests moments tenim signat un conveni que diu que es finançarà 40% Generalitat, 40 % ADIF i un 20 % Ajuntament.

Volem complir els objectius de desenvolupament sostenible, l’agenda 2030 i no estalviarem esforços per aconseguir-ho. Entre altres el tren, el nostre tren ens hi ajudarà, estem en el bon camí per assolir una millor mobilitat.

Llicenciada en Ciències Químiques, Dret i Farmàcia, va ingressar al PSC l’any 1984, arribant a ser membre de l’executiva nacional i diputada al Parlament de Catalunya entre 1987 i 1995. Alcaldessa de Parets entre 1979 i 1990, des de l’any 2003 encapçala la candidatura alternativa Nova Opció per Parets (NOPP) amb que va ser regidora fins a l'any 2019, quan es va presentar a les eleccions dins la coalició Sumem Esquerres a Parets, que va aconseguir el govern després de l'acord amb Ara Parets ERC i Parets per la República.

Edicions locals